søndag 1. mars 2009

Dokumentasjonsvitenskap

Alle som har jobba noen år burde ta seg et studie i ny og ne - det er faktisk ganske bra å få litt påfyll. Jeg har lenge grua meg til å begynne på DokVit. Navnet skremmer. Men det er faktisk ganske morsomt. Er nå ferdig med første utkast til en analyse av et dokument. Jeg er jo vant til å analysere tekster. Det er derfor litt rart å skulle analysere dokumentet; delene som dokumentet er bygd opp av. Jeg valgte et forholdvis nytt dokumentslag; en digibok. Hvis det går bra med analysen, kan det hende jeg deler noe av den med de som leser dette. Vi får se på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Høres spennende ut. Del med oss :-)

    SvarSlett
  2. Dok.vit fikk meg til å tenke i andre baner enn det jeg tidligere hadde tenkt. Et dokument er mye, t.o.m. en tobbakkspakke er et dokument.
    Har satt av tid til bloggen min og er inne på andres blogg og leser. Sliter med å knytte opp dagbladets diktbase til bloggen min. Må studere dette mere.

    SvarSlett